niet fijn - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Cees Liza - WaarBenJij.nu niet fijn - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Cees Liza - WaarBenJij.nu

niet fijn

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cees

14 December 2007 | Nederland, Amstelveen

mogge,buongiorno,selamat pagi
Brrrrrrrrrrr....koud en grijs hier en wat een irritante drukte overal.Daar hadden mijn verloofde (nee Jeannet geen feest) en ik niet op gerekend.Eens te meer wordt bewezen dat goedkoop meestal duurkoop blijkt te zijn.
IPBen is tegenwoordig een gezellig samenzijn met meer dan 20 collega's in een wachtruimte waar een vreemd soort spanning hangt, die na enige tijd ook zijn eigen geur begint te krijgen. Nonverbale en vriendelijk egoistische blikken vragen welk nummer je hebt.Gaan we mee of niet voel je om je heen, nadat bazin grondstewardess dominant glimlachend en mijns inziens vals te kennen heeft gegeven dat de vlucht wel erg vol is.Ga je zelf dan nooit IPBen of zo, dacht ik nog.
Even eerder op de roltrap stond ik vrijwel achter de piloot (nl. 4 strepen op zijn mouw en boven de 50) en dacht nog even om een fijn gesprek met hem aan te gaan, zodat we onze prille vriendschap tijdens de vlucht wat meer vorm konden geven.De priemende en draadloze aanwezigheid van mijn verloofde achter mij van " en je flikt het niet" was sterker dan mijn altijd weer amicale benadering van het leven.
Langzaam begon ik ook te geuren en te twijfelen aan het visionaire van tante Coba, die mogelijk iets anders heeft zien vliegen dan wij. Liza werkt er al 38 jaar en dat weten ze daar toch ook wel, of niet soms!!
Nee dus en we mochten niet mee en er ontstond even een soort ziekelijke solidariteit met de achterblijvers met zoiets als " ach de mens wikt en God beschikt en morgen is er weer een dag ".Er was zelfs enige humor, die aanvoelde als een galg.Aan m'n hoela , dan had ik toch liever een fraaie mop verteld in de cocpit aan mijn vriend de piloot.
Onze spreekwoordelijke stabiele relatie kreeg de wind van voren, want daar waar mijn verloofde Aziatisch, onbegrijpelijk en geheimzinnig rustig bleef ging ik zoals mijn intimi wel zullen begrijpen spontaan en Hollands uit mijn dak.
Noch het een noch het ander levert iets op met dien verstande dat ik mijzelf heb ontdekt als zijnde niet geschikt voor Indien Plaats Beschikbaar en minder bhoedistisch dan gehoopt. Een soort in de rij staan voor een gehaktbal, nou dan koop ik wel mijn eigen worst.
Het is een verdienste van mijn verloofde en zonder mij kan ze met haar lage nummer altijd fijn mee en daarmee basta.Als compromis gaan we het vanavond om 8.30 uur nog eeeeeeen keer proberen en zoniet dan zal er een ticket worden gekocht en daar heb je het weer "indien beschikbaar".
Beter een ticket in de hand dan tien missers in de lucht zal mijn nieuwe motto zijn en dat is een mooie les, want we moeten straks ook weer terug.
Laaaater,a la prossima,sampai lain kali
Ceesliza

  • 14 December 2007 - 11:54

    Gerda:

    Hi Ceesliza,

    Wat jammer nu! Nog een dag in het koude kikkerlandje met in gedachten dat je al in het warme Bangkok zou zijn. Maar niet getreurd: morgen (vandaag dus) weer een dag. Heel veel succes. Ik lees de afloop wel.

    Liefs,
    Gerda

  • 14 December 2007 - 12:31

    Jeanet:

    Heel vervelend idd allemaal. En wat fijn om te lezen dat mijn grote zus haar rustige zelf is gebleven, alhoewel ik denk dat ze van binnen .... Maar niet getreurd, vanavond weer een nieuwe kans begrijp ik. Goede reis!
    Selamat hari Natal dan Tahun baru. Cium manis!!!!

  • 14 December 2007 - 12:40

    Oya :

    Hallo beiden, waar zijn jullie nu, hopelijk sudah terbang! Jootje en ik zaten gisteren te smikkelen bij een Thai eethuisje in Den Haag en we keken op onze horloges en zeiden tegen mekaar, nou nu zijn ze onderweg - hopelijk is dit ook zo. We duimen voor jullie.

    Fritz is terug uit Frankfurt met goed nieuws dus een ontspannende Kerst dit jaar voor ons! Vertel jullie later wel!

    Cium en Ciao! Oya & Fritz!

  • 14 December 2007 - 14:03

    Bung:

    Hallo Usi T. en bung C.

    Een goed begin wat betreft het ontwennen van de lekas-lekas en tjepat-tjepat van het dagelijkse leven in Nederland. Immers zullen jullie op je reis in Azie meerdere malen gaan tegenkomen, dat je geduld moet hebben en de Nederlandse tred moet verlaten.

    Je hebt vakantie dus plan-plan of trek een goed plan, hahaha

    Veel plezier en een gode reis, ik kijk uit naar de berichten van jullie belevenissen.

    Bung B.

  • 14 December 2007 - 14:41

    Marie:

    Helaas, straks maar weer proberen. Wordt tijd dat het lukt, want zon maakt je rustig en ik kan het weten! Ondertussen geniet ik van het schrijverstalent van Cees. Heerlijk die updates. Liza, die tunangan van jou is mij er eentje.

  • 14 December 2007 - 15:32

    Gerard.:

    g*dverdeg*dver

  • 14 December 2007 - 16:33

    Dijn:

    Cees wat kan je dit weer smeuiig vertellen, ik zie het al helemaal voor me en kan meevoelen wat het voor jullie beide betekent,baaaalen!heb nog gebeld,geen gehoor in asv.hoop dat het straks wel lukt,denk aan jullie,good luck!!

  • 14 December 2007 - 19:02

    Zussie:

    We hebben toch wel even gezellig wijn gedronken op schiphol. Ik hoop dat jullie vandaag wel zijn vertrokken.

  • 14 December 2007 - 22:15

    Joan:

    Ja de voordelen van een lange tijd bij de zelfde baas zijn tegenwoordig anders dan vroeger!

    Ik hoop (en begrijp intussen) dat je in ieder geval een van de vele tickets die wij geboekt hebben, hebt kunnen benutten. Ik hoop dat jullie een geweldige tijd daar hebben en zien jullie volgend jaar weer terug!

    Groeten,

    Joan en Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amstelveen

Laos en Cambodja

!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2008

slotbericht

22 Januari 2008

Angkor Wat

22 Januari 2008

vrije dag

19 Januari 2008

Siem Reap

16 Januari 2008

Psar Leu
Cees

man en vrouw dus

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 43082

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 23 Februari 2020

Bali/Ambon/Singapore

05 Januari 2018 - 20 Maart 2018

Sri Lanka

13 December 2007 - 24 Januari 2008

Laos en Cambodja

Landen bezocht: