IKB - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cees Liza - WaarBenJij.nu IKB - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cees Liza - WaarBenJij.nu

IKB

Door: cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

16 December 2007 | Thailand, Chiang Mai

mogge,buongiorno,selamat pagi
Vanuit een internetcafe in het centrum van het relaxte en niet zo drukke Chiang Mai, waar een aangenaam temperatuurtje heerst en Liza de kapper bezoekt om haar krullen weg te laten strijken, zodat ze nog Thaiser wordt en ik me nog meer zo'n je weet wel Duitser ga voelen,het volgende berichtje.
Bij onze tweede IPB poging bleek onze plain te worden bestuurd door een soort cowboy van een piloot, die al kauwgommend aangaf dat de hele zooi meemocht wat hem betrof, desnoods in de bagagaruimte. De vorige piloot had zoals jullie weten een goede vriend van mij kunnen worden en deze was mij een beetje te pop,zo een die je een enorme knal op je schouder verkoopt bij een fijne mop. Maar hij nam ons wel mee, so I like cowboy's, behalve Bush en zijn kliek dan.
Niet alleen mee, maar ook nog business en ik ervaarde ineens ernstig warme gevoelens voor de KLM ook al was onze vriendelijke stewardes 73 jaar.
Na doe mij maar enkele champagnes en twee cognac bij de koffie na het tilapa diner probeerde ik alle knoppen van mijn stoel uit en was al snel horizontaal. Geweldig allemaal en met een innig gelukkige glimlach op mijn gezicht verdween ik in dromenland en werd twee uur voor de landing met dezelfde glimlach weer wakker. Op mijn leeftijd is dat geen voordeel, want voordat je het gelaat weer een beetje in de plooi hebt sta je al bij de douane. Snel de grens over en naar de bagageband.
En daar werd langzaam duidelijk dat we te maken hadden met IKB.
IPB was dan wel gelukt maar wij hadden nooit rekening gehouden met IKB.
Want als je twee koffers meeneemt kun je die na transport bij de bagageband weer ophalen, ja toch of niet soms.
Ja,maar alleen als er sprake is van IKB,wat niets minder betekent dan indien koffer beschikbaar. De koffer van mijn tenangan was logischerwijs beschikbaar maar de mijne niet en dat is helemaal niet logisch en ook niet fijn. Nou Berto dan moet je maar plan-plan proberen te blijven. Hoop gedoe, maar als rechtgeaarde Hollander was ik toch wel mooi even tevreden met de 2000 baht schadevergoeding die we kregen,want deodorant en een tandenborstel kost hier vrijwel niets en daarom bleef ik nog steeds plan-plan.
Op vliegveld gelijk tickets gekocht naar Chiang Mai in het noorden van Thailand en een goed Thais gedateerd dus prachtig hotel gereserveerd voor drie dagen en daar zitten we nu na een grote slaap te hebben gemaakt. Beetje wattig vanochtend natuurlijk, pakje shag ergens laten liggen, maar dat is helemaal niet erg hoor, want ik ga toch stoppen met roken en wel net zo makkelijk. Wat dat betreft ben ik net zo'n cowboy als onze piloot.
Ga vandaag een cursus Thais volgen om daarna aan de internetcafe juf te kunnen vragen hoe je in godsnaam die foto's op dit apparaat krijgt.
Tot so far en mille baci a tutti van Ceesliza.

  • 16 December 2007 - 06:56

    Joop En Riet:

    Ik kan toto nu toe alles volgen, alleen die vent achter de draaibank....wat heeft dat te betekenen ?

  • 16 December 2007 - 11:09

    Jos:

    Hei vakantiegangers,
    Het begint al lekker. Maar dat is daar denk ik snel vergeten. Ga maar lekker genieten van die mooie landen en elkaar. Dat goede initaief van stoppen met roken dat lukt vast.

    Enne het is leuk om zo berichtjes te krijgen.

    Groetjes Jos

  • 16 December 2007 - 12:11

    Jeanet:

    Ik geniet van je verhalen. Smullen!!!!Vooral doorgaan daarmee, zou ik zeggen! Geniet ook vooral zelf van de vakantie en each other. Dikke kus!

  • 16 December 2007 - 13:18

    Marie:

    Ik dacht ook dat er een leeftijdsgrens was voor stewardessen van 50 jaar. Die dames zouden zeker ook hun gezichten kunnen glad strijken, net zoals Liza haar haren. Zelfs blonderen maakt niet jonger.

  • 16 December 2007 - 14:02

    Hamilton:

    Ah gelukkig hebben jullie nu alles.. ik zie al dat het met de foto's wel lukt..

    nou, ben benieuwd naar jullie volgende update's/foto's..

    Ciao Hamilton

  • 16 December 2007 - 14:06

    `Peter:

    In Chiang Mai kun je hele lekkere eend kopen: bij stalletjes.
    Verder is er wat te zien, heel veel wat zelfs.
    Koop de map van Mary Chandler: heel leuk.

    Groet,

    Peter

  • 16 December 2007 - 20:48

    Joan:

    na aale aanloop problemen kan de rest alleen maar beter worden.
    Ik hoop niet dat de eerste foto in de keuken is genomen!

    Cees moet jij ook je krullen er niet ui laten halen!

    Nou geniet maar van de rest van de trip en hoop regelmatig een update te krijgen.

    Doei,

    Annie en Joan

  • 16 December 2007 - 21:24

    Dijn En Paul:

    blij te lezen dat jullie er zijn,en je alweer 2000baht verdiend hebt,cees!
    kijken uit naar jullie volgende update, het is hier koud!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Laos en Cambodja

!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2008

slotbericht

22 Januari 2008

Angkor Wat

22 Januari 2008

vrije dag

19 Januari 2008

Siem Reap

16 Januari 2008

Psar Leu
Cees

man en vrouw dus

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 43226

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 23 Februari 2020

Bali/Ambon/Singapore

05 Januari 2018 - 20 Maart 2018

Sri Lanka

13 December 2007 - 24 Januari 2008

Laos en Cambodja

Landen bezocht: