easy going - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cees Liza - WaarBenJij.nu easy going - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cees Liza - WaarBenJij.nu

easy going

Door: cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

17 December 2007 | Thailand, Chiang Mai

Mogge, buongiorno,selamat pagi
Hier is radio Chiang Mai again vanuit ons nu al favorite restaurantje aan de overkant van ons hotel,waar je voor een gulden een daalder aan de meest lekkere curry's krijgt. Mijn verloofde bestelt altijd extra spicy alsof je daar een prijs voor krijgt, maar het enige resultaat zijn kleine zweetdruppeltjes rond haar neus. En altijd dan deze " scherp schat " en zij " nee hoor ". We hebben nu twee dagen rondgeslenterd in allerlei straatjes met de nodige kraampjes bij een temperatuur van ongeveer 27 graden, wat de Thais winter noemen en wij goddelijk.
Gisteravond in de open lucht Liverpool-Manchester gezien, helaas met een colaatje want er was een alcoholverbod vanwege verkiezingen. Ik zou werkelijk niet weten wie je hier nou zou moeten kiezen, want een fijne leider zoals wij er een thuis hebben heb ik hier nog niet gezien. Wel zagen we veel mensen bij de sundaynight market, waar de hilltribes hun eigengemaakte waar proberen te verkopen. Een aangenaam soort middeleeuws gebeuren, waar hoofdzakelijk thai people de avond vieren met muziek, vrolijkheid en veel eten.
Chiang Mai is very easy going en Dijn/Paul een ernstige concurent voor Ubud wat ons betreft.Ik was hier 25 jaar geleden en het lijkt nauwelijks veranderd. Zeg maar zoiets als Spakenburg. Leuk toch.
Vanmorgen vroeg op,want naar de tempel nl. de Wat Doi Su Tep,gelegen op een berg en opgericht in de dertiende eeuw door een wel heel bijzondere monnik, die het voor elkaar heeft gekregen om de as van Bhoedda daar te begraven. Nou heb ik wel meer tempels gezien in Azie en verdomd als het niet waar is, maar elke keer ligt daar weer de as van Bhoedda. De man moet wel een enorme omvang hebben gehad net zoals trouwens onze Jezus want in Italie hebben ze overal zijn lijkwade.
Prachtige tempel overigens, waar we door overste prior monnik werden gewijd met zoveel wijwater dat Liza bang was dat haar krullen weer terug zouden komen.
Morgen plan-plan (ja Berto) met minibus naar de grens van Laos waar we logeren in Chiang Kong riverview lodge. We zijn benieuwd en hebben er vreselijk veel zin in. Saluti a tutti, selamat tingal. Ceesliza

• 17 December 2007 - 15:14

Laki-Bini??:

Bung Cees,

Je schrijft vlot, eigenlijk net zoals je praat. En dat is prettig voor de lezer.
    Nou ja, over de plan-plan, er zijn natuurlijk grenzen en die zijn er bij mij ook.
    Overigens, jullie zijn toch niet stiekem van tunangan naar de status laki-bini gegaan met de zegening van overste prior monnik ???? hahaha
    Dikke kus voor mijn Usi, doegggg

• 19 December 2007 - 01:20

Joel:

Hallootjes
    leuke foto's en al helemaal in Tailand.
    het is daar vast wel mooi weer. en wij maar in het koudekikkerlandje

nog veel plezier
    en groetjes uit Twello

• 19 December 2007 - 07:21

Erica:

Heel leuk jullie verslag elke dag te lezen.
    Geniet er van , mooi ziet het er uit, ook jullie foto,s zijn prachtig.

Kijk uit voor je krullen he Liza!

groetjes

• 19 December 2007 - 09:07

Paul & Dijn:

Dag Cees en Liza, jullie belevenissen zoals Cees dat tot nu toe aan het papier/mail heeft toevertrouwd beloven voor straks als jullie terug zijn (jullie mopgen wat ons betreft zolang blijven als jullie zelf zouden willen)gezellige momenten. De foto's zijn prachtig sluiten mooi aan bij de verhalen,het is de 'pindasaus over de gado - gado'.Twee foto's vallen ons op: de foto's met de afbeelding van Liza de prinses van Tonga(mooi hè)en de poppy planten/papaver. Heb je niet stiekem de knop met je tong gestreelt? Geniet met volle teugen, jullie hebben het verdient. groetjes, Paul & Dijn

• 19 December 2007 - 11:51

Yvon:

Leuk! Ben jaloers, heerlijk eten... Hier is het vreselijk koud. Liz, ik zie je op elke foto in een andere outfit, had je al die kleren in die kleine tas zitten? Knap. Tot gauw. Veel liefs.

• 20 December 2007 - 21:46

Joan:

Hallo Liza en Cees,

zo blijven wij erg goed op de hoogte van jullie vakantie en belevenissen. Zo te zien en lezen is de vakantie nu echt goed begonnen en genieten jullie er nu ook echt van. De foto's zijn inderdaad erg leuk.

Kijk met plezier uit naar het volgende verhaal.

Groeten,

Joan/Annie

• 20 December 2007 - 22:43

ANNIE:

Hallo avonturiers, leuk dat wij ook een beetje mee kunnen genieten,wat een leuke foto'S zeg! en Cees, als je later alles uitprint, heb je al een aardig boek.
    Hey Liza, wat zal jij een zachte voetjes hebben, nou ja, wel lekker na dat vele lopen!!! maar volgens mij kom je ogen te kort. Het is hier koud hoor Lies, eindelijk de bontjas aan, haha!!! Het weekend schaatsen uit het vet,en hopen dat we nog kunnen blijven staan!!! Bij jullie is het lekker warm, dat trekt mij toch ook wel iets meer, alhoewel het vriesweer ook wel z'n charmes heeft!!! Ik ga nu m'n bedje opzoeken! genietse nog! liefs gr. An. ciao. XX