kerstdiner - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Cees Liza - WaarBenJij.nu kerstdiner - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Cees Liza - WaarBenJij.nu

kerstdiner

Door: cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

26 December 2007 | Laos, Luang Prabang

Sabaidee, buongiorno, selamat pagi
Het is hier nu tweede kerstdag, prettig warm en geschikt voor een sabai tempeldag, waarbij een kaarsje kan worden gebrand voor onze dierbaren in de stupa op de top van de berg Phu Si, gelegen in het centrum van de stad met een cirkelrond en wijds uitzicht over de oude stad. Afgedaald naar het oudste gedeelte van Luang Prabang, waar we gelukzalig terecht kwamen bij een cafeetje aan een watertje vol met vis en lotusbloemen waar zacht muziek uit de vijftiger jaren klonk vanuit de aanpalende palmbomen. Dat we hier onze echte eerste muggenconfrontatie hadden namen we al krabbend op de koop toe.Vanavond met onze dappere, onverslijtbare 87-jarige Amerikaanse vriend Malcolm en zijn speedy roodharige Engelse vrouw Julie naar Spa Garden voor een welverdiende Lao massage. Met hen en crazy dutch Wilco en zijn smaragdindische verloofde Bianca, met wie we ook de boottocht hebben overleefd, watervalen bezocht en olifanten gevoerd, hebben we het kerstdiner genoten in het traditioneel koloniale Franse restaurant met de fijne naam " de drie olifanten " ,zeg maar wat bij ons zoiets is als drie koningen. Voorheen in het theater van het royal palace en gepast gekleed een gamelan voorstelling mogen bezoeken,waarbij de schoonheid en de onnavolgbare handgebaren van de dansende jonge Lao dames het geluid van de gamelanspelers overtrof.
Heden weer samen slenterend door nieuwe te ontdekken plekjes en kleine straatjes, want onze Hollandse vrienden zijn van ons weggevlogen met Lao-air naar Hua Hin in Thailand.
Ook wij gaan morgen in de vroege ochtend per minibus door naar het zuiden, te weten Vang Vieng, ongeveer 6 uur rijden over een naar verluid goied begaanbare weg. We hebben reeds geboekt bij een 4 kilometer noordelijk en buiten de stad gelegen landelijke mulberry-farm, wat een boerderij is vol met moerbijbomen, waarin de zijderups zijn voedsel herkent en zich cocont, zodat de farm daar dan weer zijde van kan maken en daarna weer sarongs of zo. We zullen daar 2 of 3 nachten verblijven in een bungalow gelegen aan de oever van de Mekong rivier en zien uit naar de rust om enigzins bij te komen van het stadse en de drukte van Luang Prabang. Geleidelijk zullen we ons daar al lezend en hopenlijk gevleid onder de moerbeiboom voorbereiden op de volgende rit naar de hoofdstad van Laos, namelijk Vientiane. A presto, tot gauw, sampai lain kali

• 26 December 2007 - 09:55

Jos Mol:

Hoi Cees en Liza,

leuk hoor jullie berichten. Jullie reizen van hot naar her als ik het allemal zo lees en beleven en zien leuke dingen.
    Jullie hebben je kerstdiner al gehad ik ga het zo met Casper maken. We houden het simpel: Vittello Tonato, rollade van wildzwijn/of zeebaars onder een zoutkostr gebakken en een flensje gevuld met wat lekkers.
    Dus geen waterbuffel!!!!

het ga jullie goed en we genieten van de reisverhalen.

Jos

• 26 December 2007 - 10:02

Oya :

Hallo Liza & Cees,

Slamat hari natal! Sebantar ketorang makan nassi kuning dengan sambal goreng boontjies, rendang, sambal goreng kentang
    etc. Het huis stinkt hier al behoorlijk
    omdat onze luchtafvoersysteem niet altijd
    goed werkt. Leuke foto's die held van jullie is mijn vader's leeftijdgenoot, geweldig zo ver maar ook zo dicht bij met jullie kabar kilat2.
    Love you both!, slamat dan amatoooooooo
    Fritz & Oya

• 26 December 2007 - 13:26

Luuk:

Groet uit een grijs frankrijk, ook van jos en agnes, nu eerst een dutje en dan vanavond eigengemaakte pate met een zoete witte wijn.
    civediamo, ciao ciao

• 27 December 2007 - 12:01

Linda K:

Hoi hoi,
    ik heb jullie kaarten op de mat gevonden,was zeker jouw idee ,Liza ?
    Leuk hoor,al die aparte kaarten !
    Heb zelfs een kado gehad van mijn schoonmama/papa !hoe vind je die!?
    Ik wens jullie een fijn uiteinde en goed begin van het nieuwe jaar toe! (dat zal wel lukken daar)
    Ciao! p.s. welke is nu Indiana Jones?

• 27 December 2007 - 16:51

Gerard.:

Prachtige trip, leuk om te lezen.
    Cees, net van Ton gehoord dat dubbelcheck op 2002 tot voorjaar 2008 door hem kan worden afgehandeld (door hem bij B. nagevraagd). Geen superdruk op de zaak dus. Have fun.

• 27 December 2007 - 20:43

Ton,Ton ,Jet Tulner:

Pas nu in verband met drukte verhuizing de website bekeken. Gaaf zou Thea zeggen. Zo te zien hebben jullie genoeg te zien. Zodra mogelijk volgt een nieuw bericht van ons. Prettige reis verder
    Fam Tulner Dongen.

• 28 December 2007 - 12:02

Hans Van E.:

hallo Liza & Cees,

pas vandaag gelegenheid om jullie log te lezen en ben vooraan begonnen. Afgezien van de IPB-/IKB-moeilijkheiden aan het begin is het een fantastische reis.
    Alleen het weer al ! maar dan ook nog alle moois dat je ziet en de interessante ontmoetingen. Ik kan alleen maar hopen dat het zo doorgaat met de hele reis. En Cees, je hebt talent voor schrijven. Heel beeldend en met humor - echt een plezier om te lezen.
    Goede reis nog verder en tot ziens / Hans

• 28 December 2007 - 12:29

Lindy En Tom:

leuk,leuk,leuk om jullie berichten en foto's te lezen en te bekijken. Geniet er elke keer weer van.
    Kerst al weer voorbij.Hier gaat alles zijn gangetje, bijna 2008. Jaar van de 60tig jarigen, hihihi. Nog heel veel fijne, mooie en prachtige dagen en tot de volgende keer.
    dikke kus van ons.

• 28 December 2007 - 13:27

Dijn En Paul:

Turend naar de foto van Cees en Liza aan de vijver met de Lotusbloemen, roept bij ons het beeld op van liefde en schoonheid met op de achtergrond een georganiseerde chaos. Wij met z'n allen in deze wereld.
    Cees, heb je de tuinman gevraagd om een beetje orde in die chaos te scheppen, of wacht je tot dat wij daar langs komen?Wij lopen zo richting DAM, ha, ha, ha.

• 28 December 2007 - 15:38

Lynda V.Franquemont:

Hallo luitje,
    Wat gezellig en avontuurlijk allemaal.
    Heb nu pas de tijd om jullie een mailtje te sturen.Ben momenteel alleen op de afdeling Wilbert loopt net binnen van de hele dag op RV.
    Ben nu al helemaal all round behalve de team box van RU weet ik de ballen van.
    Ga me ook niet in verdiepen, dus we zien het allemaal wel.Bedankt voor je leuke kaart en SMSje op mijn verjaardag.
    Ik mis wel hoor hier op de afdeling, lekker boring!! Het is maar goed dat we het erg druk hebben, en Linda K. is vorig week al ontploft van alle frustratie, verhaal volgt.
    Nou luitje geniet er maar van, fijne uit einde en een gelukkig, gezond met erg veel liefde voor elkaar en geluk 2008
    Grtjs besos Lynda.

• 28 December 2007 - 19:51

Marie Tijn Alexandra:

Lieve Liza en Cees,

Ik reis in gedachten met jullie mee. In een woord fantastisch en Cees, bij terugkomst moet je maar uitkijken naar een uitgever. Wij hebben het vanaf vandaag beredruk. Steeds op het water of het strand. Alexandra moet keihard werken. Misschien komen wij Ruurd nog tegen. Wij zijn op het strand van Zanzibar/Jan Thiel. Liza, je ziet er echt anders uit met die gladde haren en dat voor weinig. Die blonde pruik was een stuk duurder. Alvast een goed uiteinde en nog meer reisverhalen voor 2008. Selamat Tahun Baru.

XXX

• 30 December 2007 - 09:49

Karel & Yvon:

Jongens, wat mooi allemaal. Mooi die foto's van het landschap en de tempel moet wel erg mooi zijn. Leuk, zo'n site waarop je kunt zien waar jullie zitten. We vertrekken vanavond naar Lissabon om te dansen op een oud&nieuw bal. Zo te zien zal het jullie ook wel lukken er een leuke avond van te maken. Mijn boek is uit en zal begin dit jaar in de verkoop gaan. Mijn eerste boeken al verkocht en gesigneerd in kleine kring van het Schrijversvakschool Amsterdam. Jullie krijgen er een. Veel plezier en groeten vanuit het iets minder koude Nederland. O, ja, die papaya's zijn lekker!!! Zulke grote heb ik gegeten in India, zo zoet... XXXXXXXXXXX Yvon&Karel