dag3 verrassingen en de botanical garden - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Cees Liza - WaarBenJij.nu dag3 verrassingen en de botanical garden - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Cees Liza - WaarBenJij.nu

dag3 verrassingen en de botanical garden

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

08 Januari 2018 | Sri Lanka, Kandy

Saba Udesenak Wewa Nederland,

het kan vriezen maar ook dooien en ik heb begrepen dat het bij jullie vriest en ik kan wel zeggen dat hier fors dooit doch aangenaam warm is en half bewolkt en het ritme aangepast aan de tropen.
Vorig jaar waren we al tot groot genoegen in het Richmond House hotel, gelegen even buiten het centrum van Kandy, hoog in de bergen en gebouwd in oud koloniale stijl met een geweldige staf en personeel. We hadden een super deluxe room met een enorm wijds uitzicht en veel ruimte. Het ontbijt en het diner was een uitgebreid buffet dat we konden nuttigen aan een romantisch tafeltje op het balkon met dito uitzicht. Liza een goede witte wijn en ik een Lion bier d.w.z bij het diner . Een memorabele ervaring dus en daarom schreef ik de manager met de naam Nuwan al ruim voor aanvang van onze huidige reis of we dezelfde kamer konden reserveren. Maar natuurlijk, uw kamer no.4 is gereserveerd. Daarna had ik nog een aantal meestal humoristische mailcontacten met Nuwan o.a om een taxi te bestellen ter transport van Negombo naar Richmond House.
We verheugden ons er enorm op nog eens die oud koloniale sfeer te mogen proeven. Bij aankomst werden we voor de eerste maal verrast enerzijds door het enthousiaste onthaal maar anderzijds vooral door feit dat er tegenover het originele hotel een compleet nieuw hotel uit het niets was verrezen, groots maar minder koloniaal en tot ons genoegen en bescheiden verbazing werd ons de suite aangeboden hetgeen onze tweede, in eerste instantie, fijne verassing was. De suite was groots, ruim en van alle gemakken voorzien, maar gaandeweg misten we toch zeg de ziel van het vorige hotel. Nuwan moet aan ons na het ontbijt gezien hebben, dat we de oude ziel van het koloniale pand misten en tot onze derde verassing bleek toen we terugkwamen van de Botanical Garden dat ze alles hadden overgeheveld naar de King's Suite van het oude hotel, geweldig luxueus en dus wij hevig dankbaar.
De Botanische tuin van Kandy bezochten we in de ochtend gebracht door de tuktuk. Er is een kas met prachtige orchideeën en een kas met een scala aan cactussen en een grote verscheidenheid aan kleur en variëteit. Giga hoge bomen en palmen zijn er evenals allerlei soorten bamboe, kruidentuinen, agave en aloë parken en vijvers met prachtige lotusbloemen. De oorsprong gaat terug naar het jaar 1371 aangelegd als een tuin van de toenmalige koning van het land en is met zijn 60 ha de grootste tuin in Sri Lanka. In de grote Ficus-bomen hangen wel meer dan 1000 vliegende honden, wat een prachtig gezicht is gepaard met een kakofonie van gekrijs. Dat al omgeven door een grote rivier met een heuse hangbrug, die tot halverwege is te begaan en waar je halfdronken weer vanaf komt. Na drie uur te hebben doorgebracht in de tuin en teruggekeerd met de tuktuk gaan we nu genieten van ontspanning in onze King's Suite en morgen op naar Kandy, waarover ik dan de nodige info zal geven, hallelujah

• 08 Januari 2018 - 17:07

Joan:

volgens mij genieten jullie wederom

• 08 Januari 2018 - 18:14

Joke Mol-floot:

Jullie mazzelen van het een naar het ander, te beginnen met de vlucht. Jullie hebben het vast verdiend. Fijn dat verslag, geniet nog maar even.

• 09 Januari 2018 - 03:25

Danny En Helen :

Wat een mooie momenten Cees en Liza. Echt genieten. XXX

• 09 Januari 2018 - 10:55

Annie:

Net even de verslagen gelezen en weer volop genoten van jullie mooie reis is net of we met jullie mee reizen, zo mooi geschreven, prachtig...heerlijk genieten jullie en veel plezier. liefs XX

• 12 Januari 2018 - 19:23

Marie:

Wat een geweldige service.

• 19 Januari 2018 - 23:10

Sietske-Dijn:

Heerlijke accommodatie , en geweldig al die mooie bloemen, vooral die ene lotusbloem.