The port of Indo China - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Cees Liza - WaarBenJij.nu The port of Indo China - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Cees Liza - WaarBenJij.nu

The port of Indo China

Door: cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

19 December 2007 | Laos, Vientiane

Mogge,
Met enige weemoed hebben we op dinsdagochtend afscheid genomen van Chiang Mai met name vanwege de ontspannen euro-aziatische sfeer en de vriendelijke mensen, waar je telkens weer contact mee hebt. Een up to date minibusje bracht ons rustig naar het noordoosten van Thailand, waar we zouden overnachten in hotel Chang Kong Riverview Guesthouse. Dat werd overigens een ander onderkomen, maar het droeg nou eenmaal de naam van het dorp aan de Mekong rivier.
De gemiddelde leeftijd in dit busje was nog redelijk en lag rond de 40 jaar, omdat we niet de enige oudjes waren. Gezellig aan het bier (Liza water) met een stel Noren aan de kade van de rivier en op tijd onder de wol in een basic kamertje met dito bed.
Op zich zijn we geen fans van Karaoke en al helemaal niet als er valse aziatische muziek ten gehore word gebracht en het houdt echt op als dit de hele nacht doorgaat. Dus slecht geslapen,maar onze stemming is nog immer positief en ijzersterk. Begonnen met de antimalaria tabletten.
Vroeg op, ontbijt en naar de Thaise emigratie. Met de boot dwars door de port of Indo China gevaren en naar de immigratie van Laos.
Even later per wederom minibus dwars door de jungle en bergen op weg naar luang Nam Tha, een klein dorp in het noorden van Laos aan de grens met China. Normaal een hell of a road, maar dankzij de Chinezen ligt daar nu een prachtige weg, die ons binnen 4 uur ter bestemming bracht, waar je volgens lonely planet 7 of 8 uur over zou moeten doen.
De gemiddelde leeftijd in het busje was aanzienlijk lager, ongeveer 30 jaar. Zonder ons zou dat 23 zijn geweest.
Rond 2 uur in de middag aangekomen in een lieflijk, vriendelijk en voor ons onbekende dorpje Luang Nam Tha gelegen in een bergachtig en pitoresk landschap, waar we direct naar het ons door Kirsten (mille grazie) aanbevolen hotelletje "Zuela" zijn gegaan. Helemaal top. Later zal ik foto" plaatsen , want hier is dat vanwege traagheid van de lijn of zo niet mogelijk.
We hopen dat de sneeuw in Italie ondertussen ons huis niet al te onvriendelijk zal omarmen net zoals de zon dat ons hier ook niet doet.
Saluti a tutti, a presto. Ceesliza

• 19 December 2007 - 18:41

Linda K.:

Heeft Cees zijn koffer nou al ontvangen ?
    Cees,complimenten voor je reisverslagen, ik geniet ervan -het zijn verhalen a la -ik weet zijn naam niet meer van KLM-Lagos,dacht ik -vraag maar aan Liza...
    Nou Lies, ik mis je ontzettend -het is nu zo saai op het werk en hartstikke druk natuurlijk, ook door de mensen die langskomen om te vragen of je nu was meegekomen,(Ellen en Marijke V en Erica)
    wat denk je lies,is het toch gelukt van die GSM van Charly,je weet wel,hij werd gebeld met excuses etc etc dus mijn klacht brief toch nog zin gehad.Zo zie je maar weer ,altijd proberen, ook met IPB-en! maar niet IKB-en?
    ok U2 geniet ervan!
    tot ziens, grtjs ,Lin.

• 19 December 2007 - 18:53

Lindy En Tom:

Genieten van jullie verhalen en foto's.
    Genieten jullie maar geweldig van jullie reis.
    Hou van jullie en tot volgend jaar
    dikke kus van ons.

• 21 December 2007 - 09:54

Mayra:

Oh lieve mensen , mooie foto,s
    is voor mij de laatste dag werken en dan ga ik morgen naar tampa , lekker naar mijn kind ik blijf tot 01jan. nou geniet er van en fijne feestdagen waar ook jullie het vieren.
    dont worry be happy
    liefs Mayra