Liza en Mas - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Cees Liza - WaarBenJij.nu Liza en Mas - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Cees Liza - WaarBenJij.nu

Liza en Mas

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

01 Februari 2018 | Sri Lanka, Tangalla

Vandaag 29 januari gaat Liza terug IPBen naar haar Moeder-/Neder-land , want natuurlijk en steeds meer is "de Molukken" haar vaderland, want haar beide ouders komen daar vandaan en de genen poets je niet zo maar weg en dat is natuurlijk dus ook een onontkoombaar gegeven. We vertrokken om 20.00 uur voor de rit van drie en half uur over deels lokale wegen en deels een heuse snelweg, met tol ?, ja met tol. We zwegen al rijdend , soms even de luikjes dicht want donker buiten en waren met onze gedachten nergens of daar waar ieder voor zichzelf wilde zijn. Scheiden is lijden zou je enerzijds zeggen, maar anderzijds verdwijnt haar zichtbare wezenlijke deel naar gene Hollandse zijde en blijf ik hier, maar voor onze zielen maakt dat niets uit want in het universele bestaat tijd en ruimte niet heb ik begrepen van Einstein, ook al begrijp ik het niet echt, want ze komt over drie weken weer terug en dat noemen we toch tijd, niet dan. Maar zo voelt het wel en dat is een vorm van intimiteit waar ik en ook Liza van en mee kan leven, niet echt aards, maar door dat proces zijn we heen gewandeld op ons gemeenschappelijke pad met knapzak , hand in hand en dat dan ook nog Hamilton daar voldoende vaak deelgenoot van is vinden we beiden erg fijn., maar wel terugkomen hoor!!! riep ik nog achter een glaswand op het vliegtuig, maar Liza ging stoïcijns door de douane en keek op noch om en dan nu 2 uur wachten op Mas. Vrijheid in verbondenheid is naar mijn vaste overtuiging de enige weg als je alleen en ongevraagd (denk ik) op deze aarde wordt geplaatst en er evenzo alleen weer vanaf gaat voltooid of nog niet voltooid.
In het vliegtuig dat Liza terug zou vliegen zat vriend Mas, die derhalve aankwam met zijn bijna 2 meter en daarom maar wat extra betaald voor een long leg chair. Onze driver was weer zoals altijd Lal van zijn eigen taxi bedrijf S.S Srilanka Tours. Voor diegenen die ooit dit mooie groene land willen bezoeken is hij onder die naam te vinden o.a bij Tripadvisor en voor zover die niet aanbeveelt doen wij dat wel en zelfs van harte. Dat van SS is tamelijk onkies, maar dat kon hij never weten, dus het zij hem vergeven, want bij ons is een stoomschip ook een SS.
Mas , mijn ex-buurman is een fervente bridger en dan ook nog van hoog niveau, alhoewel het rouwproces van enige afname van de geestelijke alertheid wel degelijk plaatsvindt is de acceptatie daarvan erg lastig. In het algemeen bridged Mas door het leven, hij analyseert het nieuws, de politiek , de vluchtelingen en de huizenprijzen en wil graag kond doen van zijn scherpzinnige analyses. Op een wonderlijke manier kunnen wij het goed met elkaar vinden en als er weer eens een analyse wordt gepresenteerd ontstaat er een holle buis tussen mijn oren en verdwijnt de analyse in de ether, allemaal goed hoor en als ik totaal anders voel, denk of soms ook analyseer en/of filosofeer vraagt Mas zich af of het wel goed met me gaat en dat is ook allemaal goed. Zo doen wij dat en voor het overige zijn we wie we werkelijk zijn, ook al zijn het twee volkomen andere werelden , die desondanks vredig naast elkaar kunnen bestaan en dat is mooi. Nu gaan we bv een lekker visje eten, evenals gisteren toen we door visser en buurman Lalith werden uitgenodigd voor een kreeftenmaaltijd, die overheerlijk was want hij is een echt goede kok.

  • 01 Februari 2018 - 21:25

    Joan:

    zo dus een wisseling van de wacht en ik kan melden dat Liza veilig is aangekomen in het toch echt wel iets koudere Nederland. En Cees, om je helemaal op je gemak te laten voelen krijgen we volgende week ook vorst overdag, dus ik zou zeggen "blijf nog maar even daar".

  • 01 Februari 2018 - 21:26

    Joan:

    Ben wel benieuwd hoe laat je weer terug was met Mas en volgens mij heb je een nacht overgeslagen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cees

man en vrouw dus

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 43198

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 23 Februari 2020

Bali/Ambon/Singapore

05 Januari 2018 - 20 Maart 2018

Sri Lanka

13 December 2007 - 24 Januari 2008

Laos en Cambodja

Landen bezocht: