Doutzen - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Cees Liza - WaarBenJij.nu Doutzen - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Cees Liza - WaarBenJij.nu

Doutzen

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

28 Januari 2018 | Sri Lanka, Tangalla

Nu maar weer eens naar ons vertrouwde strand Silent Beach, want we zijn al een paar dagen op Goyambokka Beach geweest, een overigens sfeervol palmenstrand met een zee die fors golft in de branding en wel zodanig dat Liza het pootjebaden al ruim voldoende vindt. Er zijn 5 fraaie restaurantjes , in elkaar geflanst van palmbomen en een dak met de bladeren ervan, koude biertjes en cocktails worden geserveerd evenals de lekkerste visgerechten en de frietjes overstijgen fors de slappe en vette patatten , zoals we die in Nederland krijgen voorgeschoteld. De honden Tikiri en "de ouwe" , een uiterst lelijke maar evenzo vriendelijke oude baas, die graag bij ons vertoeft en tevens Tikiri beschermt tegen allerlei ongure onverlaten, want ze is ondanks sterilisatie toch loops, lagen vredig onder ons houten bedje.
Enfin vandaag dus naar dat andere strand, prachtig gelegen en gebaaid als een halve maan omzoomd met palmen , die afsteken tegen het bijna witte strand. Renate en Sander, vrienden, die we vorig jaar hebben leren kennen en al een paar dagen bij ons zijn, vergezellen ons evenals Djula natuurlijk, die we opgehaald hebben bij zijn baas. Dit strand is normaal veel rustiger, slechts her en der wat rietendaakjes met een gammele strandstoel en aan het begin liggen de kleurrijke vissersbootjes. Ik liep met Djula wat voorop naar het eind van het strand, waar onder de schaduwrijke bomen en het verkoelende windje een fijne gelegenheid is voor spicy fish/chicken fried rice of noodels, koude biertjes voor Sander en mij en een Gingerbeer voor Renate en Liza. Er was enige onenigheid bij mijn kompanen, want was het nou wel Doutzen Kroes die we zagen daar bij die vissersbootjes of toch een lookalike. Sander was 100% zeker en toen we aankwamen bij ons restaurantje was het er een drukte van jewelste, camera's, draden, loco's en witneuzen door elkaar en dus was er wel degelijk wat loos. Een herkenbare Nederlandse lange man, die Renate en Sander tijdens hun heenvlucht waren tegengekomen verloste ons van de onzekerheid, want ja het is wel degelijk Doutzen en zij is hier voor promotieopnames voor de nieuwe bikinilijn van Hunkemuller. Mogen we foto's maken, nee dat mag niet, want te groot commercieel belang. Dan moet je net mij hebben, Hollandser kan haast niet en dat is Doutzen ook, ja toch. Geduld dus, de bewaking afmatten en uiteindelijk nonchalant doch heftig schelpenzoekend naderbij sluipen en op het eind van fotosessie zeg maar toeslaan en ja hoor want plots was ik een met de crew, zag onze Doutzen poseren en klikte onzichtbaar mijn foto van haar op gepaste afstand , maar het ging mij te ver om aan te sluiten voor de afsluitende groepsfoto. Toen zij naderbij kwam in haar rode bikini, waar ik verder niets over kan want mag zeggen, groette ik haar minzaam en vroeg of zij Silent Beach net zo wonderschoon vond als ik , zei ze verwonderd , want hoe kom jij hier in godsnaam , dat ze het werkelijk prachtig vond en .......dat was het ,want een begeleidster trok haar weg met de opmerking, dat ze verder moesten met een onmiskenbare non-verbale uitdrukking die niets te raden overliet en het volgende inhield ; "opzouten oude man". Ik ben net zo oud als zij mooi dacht ik en dat is allebei niet helemaal waar, want het kan nog ouder en ook mooier.

• 28 Januari 2018 - 14:00

Marie:

Dacht je lekker een rustig plekje te hebben om te ontspannen met vrienden, word je nog ‘gestoord’ door Doutzen.

• 28 Januari 2018 - 16:46

Joke:

Mooi kan ik niet over oordelen, maar oud, nee.

• 29 Januari 2018 - 19:11

Danny En Helen :

Was liever een olifant tegen gekomen! Ha,ha,ha!

• 29 Januari 2018 - 19:23

Danny En Helen :

Maar die past niet in een hunkemuller pakhe! Ha,ha,ha!

• 30 Januari 2018 - 13:09

Joan:

Wel heel apart dat je zo ver van huis een bekende Nederlandse tegenkomt. Wel jammer dat je geen selfie mocht maken met haar.