start - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Cees Liza - WaarBenJij.nu start - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Cees Liza - WaarBenJij.nu

start

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

25 Januari 2020 | Indonesië, Denpasar

En daar gaan we dan op de eerste dag van onze volgende reis. Dit keer te beginnen met 5 dagen naar Bali (Canggu) gevolgd door 9 dagen Ambon (bezoek Suli op Ambon, Oma op Haruku en 3 dagen Saparua ) en weer voor 13 dagen terug naar Bali (Seminyak, Ubud en Candidasa). We sluiten de reis af met 3 dagen Singapore.
Met enige vlieg schaamte , dat wel, want even voor vertrek hoorde ik op de radio, dat ze van de door ons weggevlogen kerosine 12 miljoen plastic zakjes hadden kunnen maken. Maar goed, Liza heeft nou eenmaal het recht om eens in haar leven een bezoek te brengen aan haar roots en dus ik ook. Haar roots van moederskant ( familie Suitela ) bevinden zich in het dorp Suli op Ambon eiland en van vaderszijde in het dorp Oma op Haruku eiland. Hamilton heeft deze bezoeken samen met Tessa vorig jaar al gebracht en toen dacht Liza, nou dan ik ook.
We worden heen gevlogen door Singapore Airlines en als er dan toch zoveel plastic zakjes niet gemaakt kunnen worden, kunnen we net zo goed premium vliegen, zodat we ons wat luxer kunnen schamen. Zoals elk jaar hebben we ons ook nu weer, maar dan echt, voorgenomen om wat minder bagage mee te nemen , maar eerlijkheidshalve scheelt dat bij mij maar een halve kilo en bij Liza al helemaal niets. Van de meeste van mijn goede voornemens komt überhaupt meestal niets terecht en daarom go with the flow, zoals die nou eenmaal gaat.
Over flow gesproken moet ik even melden, dat deze zich tijdens de vlucht geleidelijk aan ook in mijn buik begon op te spelen en lucky me kon ik ternauwernood en dus op tijd het toilet bereiken op Denpassar Airport en begon 48 uur met de bekende malaise van laten we zeggen buikgriep met de nodige accidenten.
Het is nu 25 januari en ik ben weer hersteld en zit met een Heineken tapbiertje, onder een verkoelende fan in de bar van ons uiterst aangename hotel Wasabi in Canggu. Liza drinkt een cola , want dat doodt preventief alle kwalijke micro organismen , die mogelijkerwijs hun weg via mij naar haar hebben gevonden.Het is heftig wennen aan de warmte en daar waar 70 jaar het nieuwe 60 is of zo, is wat mij betreft 30 graden het nieuwe 40 graden, we worden dus jonger maar warmer.
Met een brommertje naar het strand getuft, waar legio surfers in het water lagen te wachten op de ultieme golf en een heerlijke tropische atmosfeer heerste met allerlei tentjes met bijbehorende muziek uit de tijd dat de beste songs ever werden gemaakt. Nu dus inde heetste uren planplan en straks weer brommeren naar Eccobeach, waar we in 2010 eveneens vaak rond borreltijd waren te vinden om te genieten van de ondergaande zon.

• 25 Januari 2020 - 09:34

Joan:

Hoi Cees en Liza, Bedankt voor de eerste update van zeker een mooie en indrukwekkende vakantie en genieten gaat zeker lukken.

• 25 Januari 2020 - 09:46

Danny En Helen :

Erg mooie verslag , en erg leuk voor Liza
    Om haar roots te zien. Lekker genieten daar voor jullie beiden.
    Hier is het koud rond de 7 graden en regen!XXX

• 25 Januari 2020 - 10:06

Danny En Helen :

Gelikkig Cees dat je het net geredt hebt , buikgriep is nooit leuk in dat soort warme landen.
    Ik heb het ook mee gemaakt. 7dagen aan de norit!
    Helen en ik wachten met vol verwachtingen naar jullie volgende verslag. XXX

• 25 Januari 2020 - 12:34

Annie Van Diemen :

Hi Cees en Liza, wat een mooi verhaal en een mooie indruk van jullie eerste dagen op het mooie Bali... dat is alleen maar genieten!!! hier maar 3gr. en grijs.

• 25 Januari 2020 - 14:21

Joke:

Fijn weer samen op trip. geniet ervan en laat ons meegenieten, dat kan je goed.

• 25 Januari 2020 - 15:06

Jeanet:

Lieve Usi en Cees Chinees

• 26 Januari 2020 - 12:45

Joost & Katelijne :

Geniet van de warmste, de bintangs en al het moois!

• 26 Januari 2020 - 17:11

Marie:

Hallo Cees en Liza,

Wat fijn om jullie te kunnen volgen tijdens deze reis. Nooit leuk om zo de reis te moeten beginnen. Jammer dat onze ontmoeting op Bali wegens omstandigheden niet door kan gaan. Maar wij zijn blij om thuis te zijn.
    Ik ga weer heerlijk genieten van je mooie verhalen en foto’s.

• 27 Januari 2020 - 14:54

Paul& Dijn:

Selamat , leuk dat ij ijjullie weer volgen kunnen !jwij genieten mt jullie mee en ace jij hebt ook zo’n grappige schrijfstijl .xx

• 29 Januari 2020 - 07:27

Epang:

Usi Toosi en Cees, Lekker genieten en een buikgriepje hoort erbij toch.
    Nu zijn jullie al op Ambon toch?