mogge, buon giorno, selamat pagi - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Cees Liza - WaarBenJij.nu mogge, buon giorno, selamat pagi - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Cees Liza - WaarBenJij.nu

mogge, buon giorno, selamat pagi

Door: liza/usi toosie

Blijf op de hoogte en volg Cees

10 Januari 2008 | Cambodja, Preah Seihanouk

Op verzoek van bung Berto hier dan een kort schrijven van mij. Ik was het toch van plan omdat er binnenkort wat verjaardagen zijn van collega's en familie. Gistermiddag zijn we vanuit de hoofdstad P.P. in een 4 uur durende luxe busrit aangekomen in Sihanoukville. Ik noem luxe busrit want vanuit het busstation werden we ieder apart achter op een taxi-brommer naar ons hotel/bungalootje vervoerd. Ik zat achterop bij een klein ventje en mijn grote zware tas werd in de lengte op zijn stuur geplaatst. Hij had alleen links en rechts van mijn tas zicht op de weg. Ik heb het geweten want ik voelde 10 minuten lang alle hobbels en gaten die in de weg zaten. (Adoeh, mijn pantat)
We hebben een leuke bungalow voor 10 euro met airco en hot shower. De elektriciteit valt hier een paar keer per dag uit. Vanmorgen bij het ontbijt bestelde ik een fruitshake en kreeg het niet, want ik kreeg te horen dat er no powel (de r wordt hier als l uitgesproken).
Het is hier vrij relaxed en erg warm. Ik merk wel dat naarmate je ouder wordt, je meer tegen de warmte kunt . Het weer is hier gemiddeld 32 gr. over de hele dag. 's Avonds na zonsondergang worden er tafels en stoelen op het strand gezet en het strand wordt in een grote bbq omgetoverd waarbij alle vissoorten worden aangeboden voor 3 euro per gerecht. Het eten is ontzettend lekker maar ik mis de sambal van Martin en Jeanet. Ik mis bij het warme weer ook de roedjak en tjolo-tjolo. Gelukkig hebben ze hier chips (mijn verslaving) met zoveel soorten smaken. Ze hebben zelfs chips met sambalsmaak. Zo heeft ieder wel zijn ding. Ik ben verslaafd aan chips en Cees is verslaafd aan tempels. Adoeh !
Ik wil nu een paar collega's en familie feliciteren.
Billy mijn neef 10jan.
Otto mijn broer 16jan.
Jeanet mijn zus 13jan .
Selamat harig Djadi en beta dengan bung Cees tjium manis semua .
Buon compleanno, tanti auguri ed un felice anno nuovo e baci per Mayra 11 jan. en Marijke 18 jan.
Voor degenen die later zijn bijgekomen op de site ook een heel goed 2008 en bedankt voor jullie reacties. Lizacees

  • 10 Januari 2008 - 15:56

    Mayra:

    Dank je wel voor de felicitatie , schat , het is wel 14jan en geen 11jan maar maakt niet uit , je bent lekker op tijd dus ben ik gezegend . hahahaha.zoals ik al zei meissie , geniet er van , straks wil je niet meer terug komen op de afdeling,. denk maar lekker niet aan de queuees . geniet van het weer want het is hier niet warm.
    als je terug komt , ga je ook nog naar italie? ik wil weer naar Nikita, misschien doe ik dat in maart met haar verjaardag dan ga ik haar verrassen want mijn meissie word 20jaar
    goh wat gaat de tijd.
    ok kusjes
    Mayra

  • 11 Januari 2008 - 07:41

    Jeanet:

    Terima kasih usi!!! Ik geniet iedere keer weer van jullie verhalen. Dus blijf vooral ook doorgaan met schrijven en genieten van je vakantie.
    DK Jeanet

  • 11 Januari 2008 - 21:38

    Linda K.:

    Wat gaat de tijd snel, ik dacht dat jullie een eeuw wegbleven,maar het schiet toch al aardig op ,voordat jullie terugkomen.(intussen ben ik helaas een halve eeuw oud) Ik vraag me af of het voor jullie ook een eeuw lijkt dat je daar al zit ? jullie maken zoveel mee ....
    Heb sinds kerst jullie site niet meer gelezen,dus moest heel veel inhalen.
    Cees hoe onthoud je in godsnaam al die dingen wat je meemaakt ? je beschrijft een dag soms zo met details, doe ik je in elk geval niet na- ik sta soms bij de voorraadkast mij af te vragen wat ik daar eigenlijk moest doen of pakken.
    Vandaag pakte ik zelfs bijna een croissant ipv een muis (onze nieuwe collega Michael gebruikt de muis links van de PC en had een croissant rechts liggen en ik wou hem iets laten zien op de pc) of komt dit door die halve eeuw ?
    Je moet toch echt ergens een eigen column zien te krijgen in een plaatselijk blad of landelijk ? maar ja dan zit je weer voordat je het weet te werken...adoehhhhhhh
    Liza ,lees je die mail op dat adres wat je aan Lyn hebt gegeven ?
    XXX Linda

  • 12 Januari 2008 - 21:15

    Joan En Annie:

    Hallo reizigers,

    ik zou toch best met je willen ruilen voor zo een ritje op een brommer!
    Ik begin ook steeds minder kleur verschil te zien tussen Liza en de locals!
    Trouwens een leuke manier om je benen te ontharen!
    Ben blij dat jullie maar kort niet geheel fit waren en zou geen franse frieten meer eten.
    Nou dit is mijn laatste berichtje vanuit Nederland want vertrek morgen voor een week naar Amerika. Hoop daar ook even tijd te hebben om toch weer jullie verhaal te lezen.

    Voor nu groeten en tot het volgende bericht.

    Joan/Annie

  • 15 Januari 2008 - 13:31

    Bung B.:

    Hallo usi,
    Jij moet dat vaker doen het schrijven.
    A womans touch op zo'n indrukwekkende reis is zeker nodig, toch?
    Geniet samen van de laatste weken en kom uitgerust terug in het koude Nederland met nu kwakkelend winterweer.

    Dikke Kuzzzz van de Watties, ook aan Oom Cees "chinees"..
    @mato

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Laos en Cambodja

!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2008

slotbericht

22 Januari 2008

Angkor Wat

22 Januari 2008

vrije dag

19 Januari 2008

Siem Reap

16 Januari 2008

Psar Leu
Cees

man en vrouw dus

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 43019

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 23 Februari 2020

Bali/Ambon/Singapore

05 Januari 2018 - 20 Maart 2018

Sri Lanka

13 December 2007 - 24 Januari 2008

Laos en Cambodja

Landen bezocht: