sabaidee - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Cees Liza - WaarBenJij.nu sabaidee - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Cees Liza - WaarBenJij.nu

sabaidee

Door: cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

20 December 2007 | Laos, Vientiane

Sabaidee oftewel mogge,

allereerst willen we even kwijt dat het erg leuk is om reacties te krijgen vanuit ons dierbare vaderland, hoe koud ook, maar dat het een monnikenwerk is om eenieder apart te beantwoorden ook al zouden we dat graag willen. Ooit in mijn leven heb ik de neiging gehad om monnik te worden en nu weten jullie ook waarom dat o.a niet is doorgegaan.
Voor Linda wil ik even kwijt dat mijn koffer een dag later netjes op ons stond te wachten in de foyer van ons hotel in Chiang Mai.
Vanochtend vroeg op want vroeg erin de avond ervoor en na een heerlijk ontbijtje met cafe lao fietsen gehuurd. De fietsen hier zijn allemaal even groot en dan heb ik het over het formaat van mijn verloofde. Alleen mijn zadel stond in de hoogste stand, maar toch bij elke omwenteling kwam wisselend links en rechts mijn schouder in aanraking met mijn knie. Niet zeuren en doortrappen.
Traditionele, sfeervolle en ontspannen aandoende dorpjes bezocht evenals een waterval. Veel water weing val. Vanmiddag even kijken bij een lokale bruiloft aan de overkant van ons hotel. Hele dorp is uitgenodigd en het ziet er erg feestelijk uit met al zijn kleuren en geuren.
Morgen op weg naar Udomxai per lokale bus, duur ongeveer 5 a 6 uur. Deze stad ligt in het midden van Noord-Laos en is de doorvoerhaven naar alle andere richtingen. Vandaar verder...... Saluti a tutti van Ceesliza

  • 20 December 2007 - 09:35

    Ruud:

    Cees, tranen over de wangen van je vakantieblog vanuit het land van Koning Bhumibol -en nu al weer vanuit Laos. Ter contrast: in Nederland is de 1e schaatsmarathon op natuurijs al weer verreden en konden we aansluitend aan het nationaal dictee.

  • 20 December 2007 - 13:37

    Marijke:

    Hoi Liza en Cees,

    Leuk om alles te lezen. Wat hebben jullie in korte tijd al veel gezien en geschreven!Begin echt jaloers te worden Liz, had vandaag ook in mn hemdje rond willen lopen, echter is dikke winterjas en handschoenen geworden. Ruur gisteren goed vertrokken, wij hadden ook makkelijk meegekomen. Nou geniet ervan, lijkt me helemaal te gek, ik blijf jullie volgen,
    CIAO!

  • 20 December 2007 - 23:56

    Dijn En Paul:

    sabaidee back,wat een gave foto's,leuke fietsen en wat deed de man met de blaaspijp, alleen een vuurtje stoken?nog ff over chiang mai/ubud de taal is ook belangrijk.ben benieuwd wat er morgen op de site staat.veel liefs.

  • 21 December 2007 - 04:05

    Piet En Herma:

    Mooie verhalen zoals je ze van heel Zuid-oost Azie verwacht.
    Zo te lezen zijn het niet allemaal Hilton hotels maar dat zou je ook niet gewild hebben na alle luxe in Europa. Vietnam en ook Laos en Cambodja staan al lang op ons lijstje maar er komt telkens niets van.
    Geniet van jullie reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Laos en Cambodja

!

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2008

slotbericht

22 Januari 2008

Angkor Wat

22 Januari 2008

vrije dag

19 Januari 2008

Siem Reap

16 Januari 2008

Psar Leu
Cees

man en vrouw dus

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 43004

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 23 Februari 2020

Bali/Ambon/Singapore

05 Januari 2018 - 20 Maart 2018

Sri Lanka

13 December 2007 - 24 Januari 2008

Laos en Cambodja

Landen bezocht: